Summering av 2010

Gjorde du något i år som du aldrig någonsin gjort innan?
Jag besökte tre nya länder som alla påverkade mig och hittade ett alldeles speciellt ställe i mitt hjärta. Jag flyttade hemifrån i två månader och in en ny familj med 9 andra sköna människor. Vågade visa mina sanna känslor för någon som funnits med ett tag. Jag ställde upp i entreprenörsjakten med Hugo och Jesper och vi tog oss till final! Jag blev nominerad till sydsvenska entreprenörsstipendiet, stort ögonblick. Jag tog studenten och åkte på världens bästa studentresa. Men framförallt så provade jag på att surfa, och om jag bara lyckas bli lite bättre på det så tror jag det kan bli något som stannar länge hos mig.


Har du några nyårslöften?
Jag har det klassiska, jag ska börja äta nyttigare och träna mer. Men sen har jag några mer originella, jag ska sluta bry mig så mycket om vad alla andra tycker. Våga mer. Ta chanser och börja plugga.
Vilka länder besökte du?
Sydafrika, Danmark, Kroatien, Italien, Barbados.
Vilka datum från 2010 kommer du alltid att minnas?
Ja man fick göra en smygare och gå tillbaka och kolla sin kalender, vissa minnesvärda ögonblick har man såklart redan glömt bort men här kommer dem jag kunde komma på i skrivande stund.

20 Januari: Min födelsedag som jag fick spendera i en av världens vackraste länder, Sydafrika.

Februari : Sportlov och Stockholm med Linnea, sena nätter på Ambassadör med lustiga människor.

27-30 Mars: Stockholm med Elsa och Johanna. Petras studentskiva och galet mycket kul.

29-5 Maj/Juni: Studentresan. Världens bästa resa med världens bästa människor och med världens bästa sysselsättning, segling.

11 Juni: Studenten. Obeskrivlig lycka.

25 Juni: Midsommar. Minnesvärd på många olika sätt, både glada och dåliga (eller snarare överförfriskade).

18-21 September: Rom med mamma. Världens mest romantiska stad. (Vissa säger att Rom andas och är ordet "sex". Så sant!)

25-2 September: Kroatien med finaste Alice och familjen.

3 September: Flög ensam till andra sidan världen och landade i Paradiset. Oskattbart!
Vad var din största framgång 2010? 
Får väl vara lite halvtöntig som jag är och säga min entreprenörsanda. Träffade så många människor med samma passion och kände verkligen att jag hittade mig själv och vad jag vill göra med mitt liv.
Största misstaget?
Oh, svårt. Väldigt svårt. Jag gör många misstag hela tiden men jag försöker rätta till dem hela tiden så de försvinner in i det förgångna.
Bästa köpet?
Min Kamera, Nikon D3100. Och balklänningen. Hehe.
Vad spenderade du mest pengar på?
Krök och Resor. Som det ska vara med andra ord.
Gjorde någon dig riktigt glad?
Jag fann min käre vapendragare, Hanna Edghill. (klicka här för att komma till hennes blogg) Vi är lika galna och störda och hon är verkligen en vän för livet, mycket kärlek till henne! Även Jesper, Viktor, Samuel och Douglas gjorde mig gång på gång glad genom att ta med mig på äventyr. Linnea's skypesessions förgyllde tillvaron när den var extra grå. Det gäller även Julia, Johanna och Mika. Vänner överlag!


Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2010?
Finns två låtar som alltid kommer skrika 2010 och dem är
We no speak americano
Love the way you lie
och såklart hela Oskar Linnros skiva och Daniel Adam-Ray's!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare?
GLADARE! Med alla roliga händelser är det svårt att vara ledsen!



Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med Peter innan han gick bort.
Favoritprogram på TV?
Glee, åh varför kan inte mitt liv innehålla massa musikalnummer?!
Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag spenderade dagen vid poolen vid huset i Sydrafrika och på kvällen var vi inne i Waterfront och åt på en riktigt Matildig restaurang (Massvis med kött).
Hur skulle du beskriva din stil 2010?
Tja, jag är väl som en typisk Helsingborgare. Lätta, fladdriga tyger i samma färgskalor. Och (fast detta är svårt att medge) så kan det väl beskrivas med en affär; Circus.
Den bästa nya personen du träffade?
Oj detta var svårt. Har träffat så himla många coola människor i år och jag har fruktansvärt svårt att skilja dem från dem jag känner sen innan. Men ja, Adrian och Ludwig som är två sjukt häftiga och drivna killar. Irie är också en av dem som verkligen utmärkt sig, cool snubbe helt enkelt. Sen träffade jag en person igår som var asnajs! Tough choice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0