Chateau d'Hennemont.

Här sitter jag nu på mitt rum begravd i fransk grammatik. Planen är nämligen att jag ska avancera till en svårare franska grupp så jag dels kan gå med Louise och dels kan hetsa mig själv till att bli bättre på franska. Igår var vi på "playdate" med en annan aupair, Louise då. Hon bor i en stad ca 5 minuter från mig och hennes familj har världens häftigaste hus. Eller egentligen är hela staden/byn jättehäftig. Alla hus ligger på kullar och ser ut som något man hämtat ur en skräckfilm ungefär. Bilder kommer, jag lovar!

Tänkte passa på att visa en bild på ett slott som tillhör skolan mina barn går på. Det är inte klokt vad fint det är, och dessutom används det enbart vid skolavslutningar och sommarfester. Resten av tiden står det tomt, meningslöst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0