La semaine dernière

Så den senaste veckan har det varit lite tyst på bloggfronten, inte så konstigt då jag haft en hel del för mig. .Vet inte riktigt var jag ska börja. Men om vi börjar i skoländan, så går jag nu två gånger i veckan (10 h) och det funkar kanon. Förutom att jag är i en lite för enkel grupp, men det är mest skönt för min grupp är före mig i konversationsteknik eftersom de varit här sen september. Dock är det bestämt att jag ska byta upp till svårare nivå i slutet av mars, tredje terminen, vilket jag klart ser fram emot även om det innebär mer plugg.

Utöver det har jag prövat på den kulinariska delen av Paris i sällskap av Henri och Alicia. Det har ätits sushi, thailänskt, japanskt och italienskt tack vare Henris underbara guidebok, man ska inte underskatta turisters värde! Vi har också passat på att njuta av vårvädret och promenerat i tunna jacker längs Champ-Élysée, dansat i en annan del av Paris (Showcase) som var aningen mindre uppskattat av oss svenskar och spelat fotboll i flera timmar. 

Med andra ord var förra veckan riktigt bra och so far, denna med. Ska ladda upp lite bilder från de senaste dagarna snart, men nu ska jag njuta av Gossip Girl. Imorgon väntar min första lektion i conversation, I'll keep U posted!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0