Första dagen.

Nu sitter jag här i mitt nya hem, en bit utanför Paris (förorten med andra ord) och dricker te. surrealistiskt. Familjen är jättetrevlig, huset supernajs och jag har dessutom träffat en annan Au Pair som också började idag och kommer från Örebro. Efter en liten stund insåg vi dessutom att vi har gemensamma vänner från Lundsberg, kul! Hon verkar riktigt soft, så det blir nog en hel del häng med henne med tanke på att hon bor 500 m bort.
Kul att jag precis hittade ett skrynkligt papper här med massa bar och nattklubbstips från deras förra Au Pair. Riktigt roligt. Bland annat står det följande;

Lite Mammatips:

-Kort kjol = väldigt väldigt mycket uppmärksamhet

- Franska tjejer dricker sig inte fulla

- Yppar du att du kommer från Sverige till en hane så får du vara beredd på konstigheter. Punkt! Detta gäller alla såväl som drägg på klubbar, såväl som dörrförsäljare, folk i metron, butikspersonal, ambulans och sjukvårdspersonal. Så är det bara.

Klockrent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0