Montmartre la semaine dernière


Jag har ju lovat att berätta om föegående helg och eftersom jag är en person som håller vad jag lovat

(förutom skypedejter)

(och tider)

(förlåt Max)
så kommer här nu en liten resumé över Fredagen och Lördagen. 
Vi anlände i Montmartre runt åttatiden med väskor och packning nog för en månad, det såg så ut i alla fall, för att sen ta oss upp till sjätte våningen. För er som inte gått sex våningar i en fransk kort trappa har jag en rekommendation, gör det inte!! Det är inte värt det. Lägenheten är verkligen supermysig och ligger ca 200 meter från Metron, plus i kanten med andra ord. Efter en stunds vätskepåfyllning(= läs återupplivande efter trappan) gick vi och inhandlade lite nödvändigheter, toalettpapper, vin etc. Runt 11 gav vi oss ut för att äta middag och hamnade på ett rätt trevligt kvartershak/bar där vi stannade hela kvällen ut med trevliga bartenders och god mat. 

Dagen därpå vaknade vi upp yra och lite smått sega, men efter en kort runda bort till bageriet hade vi färska croissanter och baguetter till frukosten och dessutom ett nytt Grey's Anatomy-avsnitt att titta på. Runt 12-tidenmötte vi Louise och gav oss av mot La Défense för shopping och jävlar vad det slösades. Kjolar, skor, byxor och kavajer inhandlades i detta enorma köpcenter där vi även gjorde en liten matpaus i ett Sushiparadis. La Défense är ett ganska så modernt område och skiljer sig helt från resterande Paris med sina skyskraper och ultramoderna arkitektur, där finns också en uppdaterad version av triumfbågen, Le grand Arche, som är minst sagt mäktig.

Sex timmar senare bestämde vi oss för att ge upp och åka hem för att laga världens godaste middag (läs = jag lagade den.). Detta kan verka overkliget men sen jag flyttade hit har jag bokstavligen talat blivit hyllad för mina matkunskaper och bakverk. Det ni! För er inte så insatta så har min matlagning alltid varit ett stående skämt i min omgivning. Mätta och belåtna gav vi oss ut på stan för en natt i heels och partydimma men tji fick vi, kön var dölång och efter en halvtimme gav vi upp och åkte hem..















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0